Rimac Technology, temeljni dio Rimčevog biznisa, onaj u kojem su inovacije i koji je dosad generirao glavninu prihoda tvrtke, od danas je izdvojen u zasebni poslovni subjekt Rimac Technology d.o.o.
Tvrtka je u vlasništvu tvrtke Rimac grupe, ima sjedište na istoj adresi, temeljni kapital od milijun kuna i direktor joj je Mate Rimac.
Ova je tvrtka izdvojena od ostatka Rimac grupe, jer za razliku od djela koji proizvodi električna vozila Bugatti Rimca mora biti izdvojena od nadzora bilo kojeg proizvođača pa tako i suvlasnika Rimac grupe, kao što su Porsche i Hyundai.
Mate Rimac, direktor Rimac Technologyja i izvršni direktor Rimac grupe kaže da ako se vratimo na sam početak poslovanja Rimac Automobila 2009. godine da mu je san bio napraviti vlastiti električni hiperautomobil. Sad kad je to napravio u okviru grupe ima dva biznisa s potpuno različitim strateškim ciljevima.
- Odvajanje poslovanja za druge proizvođače vozila u tvrtku Rimac Technology prirodan je korak, jer fokusi tog biznisa i onog Bugatti Rimca su na dva potpuno različita tržišta: hiperautomobilima s jedne i komponentama s druge strane - kaže Rimac.
Dodaje da proizvodi tvrtke Rimac Technology moraju biti izuzetno troškovno konkurentni i proizvedeni u velikim količinama. S druge strane, proizvodnja hiperautomobila u okviru Rimac Bugattija ima drugačije izazove.
- S Neverom vjerujem da smo ostvarili moj san, stvorili smo najbrže ubrzavajući automobil na svijetu koji nije 'samo' brz nego i udoban, upotrebljiv i koji pokazuje naše mogućnosti - kaže Rimac.
Pojašnjava da su pri tome u okviru Rimac Technologyja razvili niz komponenti za električna vozila. Riječ je o električnom pogonu, baterijskom sustavu, sustavu Torque Vectoringa, povezivosti, sustavima upravljanja i bezbrojnim drugim električnim sustavima na Neveri koji su vlastiti proizvodi ovog hrvatskog proizvođača. Primjerice, Rimac unutar vozila i niz komponenti koje rade na jaku i niz koje rade na slabu struju. Ima vlastiti sustav senzora i clouda za monitoring vožnje, a tu je i umjetna inteligencija koja i asistira i uči za buduću autonomnu vožnju.
- Sve su to naši vlastiti proizvodi, a svaki od njih se može prilagoditi aplikacijama koje možete pronaći na nizu vozila proizvedenih u većim serijama - kaže Rimac, pojašnjavajući koji je glavni potencijal Rimac Technologyja.
To je, naime, tvrtka koja ima prostor nastaviti dalje skalirati. Podsjećamo, zato je Rimac grupa na prvom popisu hrvatskih scaleupa koje je sastavio Novac.hr.
Mate Rimac navodi da će ova nova struktura omogućiti svakoj tvrtki unutar Rimac grupe da procvjeta do svog punog potencijala, a pri tome zadržati međusobnu sinergiju.
- Primjerice, Rimac Technology nastavit će koristiti vlastite hiperautomobile tvrtke Bugatti Rimac kao 'testne poligone' za novu tehnologiju prije nego što je ponudimo drugim proizvođačima automobila - kaže Rimac.
Na taj način Rimac Technology moći će nastaviti suradnju s proizvođačima vozila kao što su, ne samo njegovi dioničari Porsche,Volkswagen grupa, Hyundai i Kia, već i s tvrtkama kao što su Automobili Pininfarinu, Koenigsegg, Aston Martin i mnogi drugi.
U Rimac Technologyju pojašnjavaju da nakon što su proteklih godina isporučili komponente za nekoliko malo-serijskih automobila poput Aston Martina Valkyrie ili Pininfarina Battiste, sada povećavaju svoje proizvodne kapacitete i proizvodit će desetke tisuća sustava visokih performansi godišnje do 2024.
- Nastavit ćemo povećavati količine na nekoliko stotina tisuća sustava godišnje s proizvodima u rasponu od hibridnih baterijskih sustava do kompletnih platformi za vozila - kažu u Rimac Technologyju.
Operativno Rimac grupa posluje i dalje preko tvrtke Rimac Automobili. Ona je potpuni vlasnik tvrtke Rimac Technology d.o.o. i suvlasnik u tvrtki Bugatti Rimac d.o.o. U Rimcu navode da postoji i tvrtka Rimac grupa d.o.o., koja bi trebala postati krovni subjekt, ali je zasad još nismo pronašli u Sudskom registru. Moguće je da će to biti tvrtka Rimac Automobili d.o.o., odnosno da će se preimenovati u tvrtku Rimac grupa d.o.o. Zasad to još nije javno vidljivo.
Mate Rimac naglašava da je Rimac Technology danas tvrtka s tisuću zaposlenika sa sjedištem u Svetoj Nedelji.
- Od 2023. godine Rimac Grupa, uključujući Rimac Technology, imat će sjedište u novom Rimac Kampusu od 200.000 kvadrata na periferiji Zagreba u Hrvatskoj. Dovoljno velik da smjesti više od 2500 zaposlenika, Kampus će biti lokacija proizvodnje potpuno električnog hiperautomobila Nevera i budućih Rimac modela, kao i proizvodnje komponenti za druge proizvođače automobila - zaključuje Rimac.
Složena vlasnička struktura
Rimac grupa je zapravo postojeća tvrtka Rimac Automobili, a pod njom su tvrtke Bugatti Rimac i Rimac Technology.
U toj matičnoj tvrtki Mate Rimac je pojedinačno najveći dioničar u grupi s 37 posto, a slijedi Porsche s 24 posto pa Hyundai s 12 posto i ostali dioničari s 27 posto udjela. Ta tvrtka je izravni i jedini vlasnik tvrtke Rimac Technology. Drugim riječima, na nju se primjenjuje ista vlasnička struktura kao i na Rimac grupu/Rimac Automobile.
S druge strane, Rimac grupa je i suvlasnik tvrtke Bugatti Rimac. Tamo posjeduje 55 posto udjela, a preostalih 45 posto udjela posjeduje Porsche. Upravo je zbog ove potonje podjele vlasništva u prethodnoj investicijskoj rundi, koju je vodio Porsche, kod mnogih došlo do krivog tumačenja da je Rimac zapravo kroz tu investiciju prodao svoju tvrtku Porscheu prepustivši mu većinsko vlasništvo, odnosno dominantnu kontrolu nad tvrtkom Bugatti Rimac.
Sada je vidljivo da je Bugatti Rimac tek dio poslovanja cijele Rimac grupe. Rimac grupa će kroz Bugatti Rimac proizvoditi hiperautomobile pod svojim brendovima, a kroz Rimac Technology različitu tehnologiju za električna vozila što će prodavati svim zainteresiranim proizvođačima električnih vozila.